Poikien kanssa on säännöllisesti kuljettu Virpiniemen rataharjoituksissa, ja molemmat pojat ovat vieheen perään. Molemmat juoksevat jo kiskovieheen perässä, sekä koppia on alettu harjoitella. 

Kolan suhteen oltiin aluksi hieman epäileväisiä, mutta turhaan. Kopituskin on sujunut hienosti, mitä eniten pelkäsin, ettei se suostu suljettuun tilaan menemään. Siellä se on kuitenkin mahtavasti odottanut viehettä ja ampaissut perään. Mikäli vain syksyn harjoittelukertoja riittää, harkitsimme, että Kola voisi suorittaa koejuoksut jo nytten. Pitää vain muistaa, että askel kerrallaan, ei liikaa harppoen. Loppu kuusta näytti olevan myös maastoharjoitukset, joten sinne on ehdottomasti mentävä. Kolan on juostava siellä parin kanssa, jotta se tilanne ei tule sitten uutena, kun Hailuodon maastokisoihin mennään. Varusteita vain hankkimaan ja harjoittelemaan niiden kanssa :) 5P0A7125-normal.jpg

Kola 24.7. avonaisen kopin läpi 280m

5P0A7598-normal.jpg

5P0A7597-normal.jpg

Kola 31.7. kopin etuveräjä kiinni, 280m, aika 21,13

5P0A8058-normal.jpg

"Tuon pupun mä nappaan" Kola 7.8. kopin etuveräjä kiinni, 280m, aika 21.03 

Edin kanssa puolestaan ei ole tarvinnut epäröidä yhtään. Edi on ollut alusta asti täysin vieheen perään. Voisiko jopa kutsua tässä iässä, että poika on viehevarma :) Edikin juoksee suljetusta kopista ja kiskovieheen perässä. Matka on pidetty vain lyhyenä (Virpiniemen etusuora). Edi ei tietenkään vielä ole mikään valmis juoksija, vaan täytyy muistaa hänenkin kanssaan treenata kovasti. Maastoharjoituksiinkin Edi pääsee kokeilemaan hieman erillaista vieheen perässä juoksemista. 

Tästä on jo aikaa kun olin poikien kanssa aamulenkillä, ja Edillä riitti taasen virtaa. Se sinkoili ojan reunassa miten sattuu. Mulla alkoi päässä soida Asteen kappale "Spaceman": 

"Kato mä lennän taas meen läpi seinän
Mä lähen tänään sehän nähää mä oon spaceman!
(Hahaha)
Ja turha odotella takas himaan
Ennen ku galaksit on palasina"

Nuo sanat kuvaa niin meijän pikkumiestä. Alla olevat kuvatkin on niin Spacemania että :D 

5P0A7589-normal.jpg

5P0A7591-normal.jpg

"Kato mä lennän taas" Edi 31.7. kopin etuveräjä kiinni, etusuora (noin 100m)

5P0A8067-normal.jpg

"Mä oon Spaceman" Edi 7.8. Puolen vuoden iässä. Kopin läpi, etusuora (n. 100m). 

Syksyn suunnitelmissa on seuraavanlaista. Kahdet Match Show´t on merkattu kalenteriin, mielellään saisi olla useammat, ennen Porvoon Kv-näyttelyitä, joihin Edi pääsee ensi kertaa esiintymään "isoille" lavoille :) Kolan syksyn viimeiset näyttelyt on myöskin Porvoossa. Seuraavat sitten ensi vuoden puolella. Lisäksi harjoitellaan radalla ja maastossa. Kola suorittaa ehkä ratajuoksukirjat, mikäli harjoituksia jatketaan syksyyn. Kolan kanssa käydään Hailuodon maastokisoissa ensi kertaa. 

Huomasin tuossa kirjautuessani sisään, että ai niin, mehän ollaan käyty myös Iisalmen näyttelyissä, ja niistä ei ole mitään kirjoitettu. En tiedä onko niistä mitään kirjoitettavaakin. Oli niin tympeä olo sen jälkeen, ettei oikein huvittanut ajatella koko asiaa. Noh, ehkä kirjoittelen niistäkin piakoin. Samoin kuin Edin 6kk seisotuskuvakin pitäisi lisätä. Oli vain se virallisena päivänä otettu kuva sellainen, etten oikein tiedä onko se julkaisukelpoinen. Täytynee ottaa uusi